Σάββατο 14 Μαρτίου 2020

Εκκλησία, Θεια Λειτουργία, Υποκρισία και Θεια Κοινωνία και ο Υ-ΙΟΣ.

Ποιος είναι ο σκοπός της Συνάθροισης στην Εκκλησία και της Θειας Λειτουργίας;

Γιατί κάποιοι άνθρωποι εκκλησιάζονται και τι συμβαίνει στην διάρκεια της Θειας Λειτουργίας;

Είναι η Προσφορά και η Αποδοχή του Σώματος και του Αίματος του Θεανθρώπου. Διαμεσολάβηση προς το Καθ Εικόνα και Καθ Ομοίωση (Πρόσφορα από Αυτόν και Αποδοχή από Εμάς).

Δρ Θεοφάνης Α. Τσαπικούνης

Και είναι οι Ψαλμωδίες που γεφυρώνουν και πλαισιώνουν, εγγυούνται και εξασφαλίζουν την Μετάβαση; Ή είναι η πρόθεση έκαστου εξ ημών;

Προφανώς δεν είναι οι ψαλμωδίες ΑΛΛΑ είναι η Πρόθεση.

Αυτή η πρόθεση σχετίζεται έστω και λίγο με την καθημερινότητα μας και τις συνήθειες μας; Είναι δυνατόν να κλέβουμε, να ψηφίζουμε κλέφτες, να τρέχουμε με 180 χιλιόμετρα ανά ώρα σε κατοικημένες και μη περιοχές, να σπάμε τα νευρά των άλλων με το μηχανάκι μας, να κουτσομπολεύουμε και να διαβάλουμε και να συκοφαντούμε τους άλλους και μετά να πηγαίνουμε στην Εκκλησία για να εκκλησιαστούμε και να ζήσουμε την Μετάβαση; Μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο;

Για όποιον έχει διαβάσει τα τέσσερα Ευαγγέλια (τον Λόγο του Θεανθρώπου δηλαδή) είναι προφανές ότι η καθημερινότητα μας και οι συνήθειες μας έχουν σχέση και μάλιστα στενή με την Πρόθεση μας και κατ επέκταση με την Μετάβαση μας στο Καθ Εικόνα και Καθ Ομοίωση. Έτσι η παρουσία μας και μόνο και οι ψαλμωδίες δεν βοηθούν και πολύ.

Και αν με το να κλέβω ή να διαβάλω ή να συκοφαντώ ή να ψηφίζω κλέφτες κάνω κακό στους συμπολίτες μου, με το να φταρνιστώ διπλά τους χωρίς να μεριμνήσω ώστε να καλύψω την μύτη και το στόμα μου με ένα χαρτομάντιλο άντε και με τον αγκώνα μου, δεν τους κάνω κακό; Δεν τους βλάπτω;

Εκκλησιάζομαι μερικές δεκαετίες και όσες Κυριακές και μεγάλες εορτές βρέθηκα στην εκκλησία, σε οποιαδήποτε εκκλησία, δεν άκουσα ποτέ έναν Ιερέα ή Αρχιερέα να παροτρύνει και να νουθετεί τους πιστούς λέγοντας: αν σας άρχετε να φταρνιστείτε καλύψτε μύτη και στόμα με ένα χαρτομάντιλο. Δεν άκουσα ποτέ κανένα να λέει ότι, ο διπλανό σας δεν σας φταίει σε τίποτε.

Έχουμε πάνω από 100 νεκρούς και ανάπηρους κάθε μήνα από τροχαία με ένα οικονομικό και κοινωνικό κόστος δυσβάστακτο και ποτέ δεν άκουσα κάποιον Ιερέα ή και Αρχιερέα να προσεύχεται, να νουθετεί γονείς και παιδιά και να λέει: ΟΔΗΓΩ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΡΟΣΕΧΩ.

Στους 6-7.000 κατοίκους της Βάρδας το 10-20% των κατοίκων υποφέρουν από τον θόρυβο και ένα μέρος αυτών βρίσκεται σε χρόνιο στρες που σημαίνει καρδιαγγειακά και καρκίνος και άλλα νοσήματα και παθήσεις. Δηλαδή 600 έως 1400 συνάνθρωποι και συμπολίτες μας υποφέρουν από τον θόρυβο και κάποιοι από αυτούς βρίσκονται σε χρόνιο στρες. Σε αυτές τις δεκαετίες λοιπόν δεν άκουσα ποτέ κάποιον Ιερέα ή Αρχιερέα να νουθετεί γονείς και παιδιά.

Ποια είναι λοιπόν η σημασία και η συνάθροιση στην Εκκλησία και την Θεία Λειτουργία όταν μετά παίρνω το αυτοκίνητο και τρέχω με 200 ή πάω ψηφίσω αυτούς που ξεπουλάνε την Ελλάδα; Και ποια είναι η ευθύνη και η σχέση των Ιερέων και των Αρχιερέων που δεν νουθετούν και παιδαγωγούν με παραδείγματα λαμβανόμενα από την καθημερινότητα;

Δηλαδή πάμε Κοινωνούμε και είμαστε εντάξει; Όχι, δεν είμαστε.

Είναι σαφές ότι υπάρχει πολύ και μεγάλη Υποκρισία.

Και ερχόμαστε στην Θεια Κοινωνία.

Υπάρχει και πόσο μεγάλος είναι ο κίνδυνος να κολλήσει κάποιος μια μεταδοτική ασθένεια μέσω της Θειας Κοινωνίας; ΜΗΔΕΝΙΚΟΣ. Και το καταδεικνύει η παρουσία και υπηρεσία εφημέριων και ιερέων σε νοσοκομεία σε όλη την Ελλάδα ακόμα και στην Σπιναλόγκα. Ο ιερέας μετά την Θεία Κοινωνία και στο τέλος της Θείας Λειτουργίας καταλύει (πίνει) ότι έχει περισσέψει από την Θεια Κοινωνία. Αν υπήρχε λοιπόν κάποιο καταγεγραμμένο κρούσμα σε κάποιο νοσοκομείο οι πολέμιοι της Ορθοδοξίας θα το είχαν κάνει σημαία.

Οι άνθρωποι δεν κινδυνεύουν από κάποιον ιό αλλά από τον Υ-ΙΟ. Αλλά για να ‘κολλήσουν’ αυτόν τον Υ-ΙΟ θα πρέπει να θέλουν. Η ‘μόλυνση’ από τον Υ-ΙΟ είναι στοχευόμενη και σκόπιμη ενώ από τους ιούς αδιάκριτη και τυχαία.

Το μόνο που κινδυνεύει να κολλήσει κάποιος από την ΘΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ λέγεται ΧΡΙΣΤΟΣ αλλά και πάλι δεν είναι σίγουρο καθώς θα πρέπει να θέλει.

Βουρτσίστε λοιπόν τα δοντάκια σας

Σαπουνίστε τα χεράκια σας

Βάλτε ένα πακέτο χαρτομάντιλα στην τσέπη σας

Και πηγαίνετε άφοβα να εκκλησιαστείτε.

Άντε, αν φοβάστε βάλτε και μια μάσκα.

Και δεν υπάρχει κανένα λόγος να κολλάμε τα χείλη μας στις εικόνες και να αφήκουμε κραγιόν και αποτυπώματα. Προσκυνάμε τις εικόνες, δεν τις καθιστούμε τράπεζα συλλογής κραγιόν και στοματικών υγρών.




4 σχόλια:

  1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συμφωνώ απόλυτα με όλα τα ανωτέρω. Όσον αφορά την Θεία Κοινωνία, έχω να προσθέσω τα εξής:Το εάν κατά την Μετάληψη θα λάβει κάποιος μέσα του, απλώς "κρασάκι και ψωμάκι" εξαρτάται πλήρως από αυτόν τον ίδιο. Όλα είναι θέμα Πίστης και καθαρότητας ψυχής. Και αφού προσπεράσω και το γεγονός ότι το κουταλάκι που μάς μεταλαμβάνει είναι από καθαρό ασήμι για ευνόητο λόγο, θα ήθελα να αναφέρω ένα γεγονός, που συνέβει πριν χρόνια στην Μονή του Οσίου Δαυίδ στην Εύβοια.
    Ηγούμενος ήταν τότε ο Άγιος Ιάκωβος. Ο ίδιος λοιπόν, διηγήθηκε τα κάτωθι:
    "Ήρθε στην Μονή μας ένα Πολιτικό πρόσωπο. Τον φιλοξενήσαμε και μου εκδήλωσε την πρόθεσή του να Μεταλάβει των Αχράντων Μυστηρίων την επομένη κατά την Θεία Λειτουργία. Δέχτηκε να εξομολογηθεί, αλλά με κατέλαβε πανικός, διότι δεν ομολόγησε κάτι πολύ κακό που είχε κάνει και το είχα διαισθανθεί. Όλη την νύχτα δεν μπορούσα να ησυχάσω και προσευχόμουν στον Χριστό να με φωτίσει τι να κάνω.
    Έφθασε το πρωί και δεν είχα απάντηση. Ήρθε η ώρα της Θείας Κοινωνίας. Την στιγμή όμως που τρεμάμενος έβαλα το κουταλάκι στο Άγιο Δισκοπότηρο και ετοιμαζόμουν να του δώσω την Θεία Μετάληψη, βλέπω μία ακτίνα φωτός να φεύγει από το γεμάτο κουταλάκι - πριν το βάλω στο στόμα του - και να επιστρέφει στο Δισκοπότηρο. Θεέ μου, πόση συγκίνηση και ανακούφιση ένοιωσα!
    Ο άνθρωπος αυτός πήρε μέσα του μόνον κρασάκι και ψωμάκι. Η Θεία ενέργεια, δεν τον άγγιξε."
    Και θα μάς πουν ότι αυτή η Θεία Ενέργεια, θα αρρωστήσει τους πραγματικούς πιστεύοντες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή